Panasonic Toughbook ondersteunt channel om Europese groei te bevorderen

Panasonic Toughbook heeft vandaag aangekondigd dat ze haar Toughbook Engage Partner Programma verder gaat uitbreiden. Hiermee wil de divisie tegemoet komen aan de stijgende vraag van professionals naar Toughbooks, Toughpads en Panasonic EPOS-oplossingen. Het programma werd ontwikkeld om Toughbook-klanten gespecialiseerde aanspreekpartners te bieden voor technische ondersteuning en logistiek. Net meer dan een jaar sinds de lancering van het programma heeft Panasonic Toughbook een Europees netwerk opgebouwd van bijna 500 erkende distributeurs, Independent Software Vendors (ISV), en partners in 35 verschillende landen. Panasonic Toughbook is met een marktaandeel van 65.8% de belangrijkste aanbieder op de Europese markt van duurzame en robuuste notebooks, volgens analistenfirma VDC Research.

post-image-3

In de Benelux werkt Panasonic Toughbook samen met Copaco België en Copaco Nederland als distributeur en nemen er al ruim 50 partners deel aan het Engage Partner Programma. Samen werden er in meer dan een jaar tijd tientallen projecten op het Partner Portal geregistreerd en gerealiseerd door Panasonic Toughbook en haar partners.

Om de groei van het Europese partnernetwerk te stimuleren investeerde Panasonic Toughbook het voorbije jaar 1 miljoen euro in 250 gezamenlijke marketinginitiatieven met 75 verschillende channel partners. Zij kunnen rekenen op ondersteuning van een uitgebreid Europees team dat bestaat uit Partner Accountmanagers voor elke regio, een gecentraliseerd partner marketing en operations team en lokale verkoopondersteuning alsook technische ondersteuning voor partners.

Leden van het Engage Partner Programma ontvangen op maat gemaakte support om de verkoop te stimuleren. Het programma steunt op het Engage Partner Portal, waar partners gebruik kunnen maken van verschillende marketingtools. Afhankelijk van de aard van de samenwerking hebben partners op het portaal toegang tot gezamenlijke marketingcampagnes, online producttraining, Marketing Development Funds (MDF), projectleads, prijsgunstige demonstratie-eenheden en informatie over de laatste productlanceringen.

Heel recent werd er een volledig trainingsprogramma via E-Learning opgezet om partners te helpen hun Toughbook certificering te behalen en werd het allereerste tweedaagse partnerevent in Dubrovnik, Kroatië, georganiseerd, waarop meer dan 65 van de belangrijkste partners verwelkomd werden.

“Strategisch samenwerken met channel partners wordt steeds belangrijker”, aldus Sophie Nicolay, Europese Channel Marketing Manager van Panasonic Toughbook. “De groeiende markt en onze opmerkelijke product line-up openen steeds meer opportuniteiten voor ons. Bedrijven zijn altijd op zoek naar manieren om de productiviteit en efficiëntie van hun mobiele medewerkers te verhogen. Panasonic Toughbook computers en Toughpad tablets zijn hiervoor ontwikkeld. Door nauw samen te werken met channel specialisten en ISV’s zijn we in staat onze oplossingen nog sneller en effectiever aan professionals te leveren."

Panasonic Toughbook plaatst de uitbouw van haar partnernetwerk in de kern van haar go-tomarket strategie en zal zich het komende jaar toeleggen op haar ISV-netwerk. Op deze manier hoopt Panasonic Toughbook de ontwikkeling van gespecialiseerde applicaties voor mobiele professionals te ondersteunen en klanten maximaal voordeel te laten halen uit haar Toughbook en Toughpad aanbod met Android en Windows 8.

Show More
Back to top button
Close
Close