Home/ channel belgium /ICT-bedrijven kunnen hun klanten voortaan beheerde XPPS-afdrukdiensten leveren ICT-bedrijven kunnen hun klanten voortaan beheerde XPPS-afdrukdiensten leveren De nieuwe contracten die de concessiehouders van Xerox de laatste 15 maanden hebben gesloten, tonen aan dat deze diensten een groeimotor zijn voor de partners 2013-02-26Comment 156790855 Sinds hun lancering in oktober 2011 zijn de beheerde XPPS- afdrukdiensten (Xerox Partner Print Services) een echte groeimotor gebleken voor de concessiehouders van de onderneming en een outsourcingoplossing die steeds meer kmo`s aantrekt. Sinds 18 februari 2013 kunnen ICT-bedrijven die hun dienstenaanbod met documentbeheer willen uitbreiden hun klanten en prospects deze dienstverlening aanbieden door een ad hoc certificatie te verkrijgen. InfoTrends verwacht dat de Europese markt voor beheerde afdrukdiensten (Managed Print Services) tot 2015 met 13,5% per jaar zal groeien, met een verwachte stijging van 15% bij de kmo`s. De diensten winnen terrein bij deze klanten omdat zij steeds meer belang hechten aan de elementen kosten, productiviteit, veiligheid en duurzame ontwikkeling. Door met zijn XPPS-aanbod in te spelen op deze vier prioriteiten komt Xerox perfect aan hun verwachtingen tegemoet. Door de diensten en bijbehorende tools van dit aanbod voor te stellen helpen de partners van Xerox de kmo`s de totale kostprijs van hun bestaande afdrukomgeving te evalueren, hun afdruknetwerken te optimaliseren voor een maximale prestatie en hun afdrukinfrastructuur te beheren. Sinds het einde van 2012 zijn deze diensten trouwens beschikbaar voor alle uitrusting die bij de klanten en prospects geïnstalleerd is, die van concurrerende fabrikanten inbegrepen. Alles samen betekent dat meer dan 1.500 soorten toestellen van verschillende merken, waarmee XPPS het meest uitgebreide aanbod op de markt is. De klanten profiteren hier ten volle van en realiseren op het einde van de rit lagere afdruk- en reproductiekosten en een verhoogde productiviteit in een multiplatformomgeving met minder behoefte aan IT-ondersteuning.Naast de XPPS-diensten biedt Xerox ook onderhoudsdiensten aan voor diverse merken, samen met het PagePack-contract. Kmo`s die dit contract ondertekenen, betalen per pagina een vaste prijs waarin de verbruiksproducten en het onderhoud on site zijn inbegrepen, ongeacht de gebruikte uitrusting : digitale copiers, multifunctionals of printers.Dankzij de XPPS-diensten hebben de negen concessiehouders al nieuwe inkomstenmogelijkheden gecreëerd. Ze hebben de vereiste certificatie gekregen om deze diensten te commercialiseren en hebben de jongste vijftien maanden in totaal meer dan 300 contracten gesloten. Deze cijfers tonen duidelijk aan dat de beheerde XPPS- afdrukdiensten een sterke groeimotor vormen voor de partners van Xerox. Om zijn partners te begeleiden in de ontwikkeling van hun portefeuille biedt Xerox doorlopende opleidingen aan om hun expertise op het hoogste niveau te houden en doet het geregeld nieuwe investeringen. Zo heeft de onderneming haar partners, via de overname van het bedrijf New Field IT, softwaretools ter beschikking gesteld waarmee ze een uitbestede afdrukbeheeroplossing sneller kunnen implementeren. Deze tools maken het onder meer mogelijk een volledige verdieping in kaart te brengen door het gebruik van de afdrukuitrusting, zoals printers en copiers, in de kantooromgeving te analyseren. Daarna is het een koud kunstje om het gebruik te controleren en de totale afdrukkosten te beheersen. Het certificeringsprogramma dat de partners die de XPPS-diensten willen distribueren met succes moeten volgen, is gestructureerd en structurerend. Het werkt met online opleidingen en biedt ondersteuning die aangepast is aan de specifieke behoeften van de partners. Zij kunnen ook opleidingen van een week in Engeland bijwonen, gegeven door experts van Xerox, om hun werkwijze te perfectioneren en te leren hoe ze op hun beurt hun verkopers moeten opleiden.De partners hebben bovendien de mogelijkheid om de Xerox Partners Print Services onder hun eigen naam te leveren, met de hulp van de wereldwijde supportinfrastructuur van Xerox. In dat geval host Xerox de technologische tools terwijl de partners de diensten leveren. De prijs wordt bepaald door de partner en hangt af van de weg die moet worden afgelegd tussen de bestaande situatie en de toekomstige afdrukinfrastructuur die de klant wenst."De kwaliteit van ons aanbod en onze ervaring in het domein van de beheerde afdrukdiensten geven onze partners zekerheid. Bovendien kunnen wij hen een echt opleidingsplan voorstellen en hun te verwachten investeringen in infrastructuur ramen", zegt Pierre Collette, Marketing Manager Xerox Belux. Show More Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address