De goede retailvoornemens voor 2013

Het onderzoek is Brits, maar het toont de uitdagingen, de problemen en de verwachtingen van de retail markt. De retailer gelooft in e-commerce en wil de aantrekkingskracht van zijn website vergroten, genieten van de SEO (Search Engine Optimization) en investeren in de mobiele handel.  Hetzelfde onderzoek geeft ook aan dat de rest van de wereld soortgelijke trends ziet.

post-image-3

Het onderzoek van SLI Systems berust op de antwoorden van 110 Engelse retailers. Daaruit blijkt dat het verbeteren van conversies en het aantrekken van meer klanten naar hun sites de grootste uitdagingen zullen zijn voor het komende jaar. Met daarboven ook de verbetering van de logistiek en de export.

Om te voldoen aan deze uitdagingen, richt de retail zich op de SEO (Search Engine Optimization), een beter zicht op de lange termijn, meer merchandising en een verbeterde navigatie. Het komende jaar, zal bijna de helft van de detailhandel (41%) een mobiele versie van haar sites hebben en 24% onder hen zijn van plan om het onderzoek op hun website of op hun bestaande mobiele apps te verbeteren.

Voor de 110 ondervraagde retailmerken zal hun prioriteit liggen bij het verhogen van de conversieverhouding (60%) en het aantrekken van meer klanten naar hun website (55%). Om hun doel te bereiken, verbeteren 22% van hen de zoekfuncties en 17% hun SEO inspanningen. Zij zullen hun mobiele strategie (15%) versterken en hun e-commerce-platform (14%) veranderen.

Hetzelfde geldt voor de hele wereld

Volgens de studie komen, op een kleine percentage na, deze cijfers overeen met de globale trends. De retailers willen ook de toegang van de consument tot de producten die ze online zoeken vergemakkelijken.  De m-commerce is verdubbeld in 2012 verzekert Internet Retailer en dat wordt bevestigd in 2013. 41% van de deelnemers aan de enquête zijn van plan om een mobiele strategie te ontwikkelen in het komende jaar, en onder hen wil 22% een mobiele applicatie implementeren.

24% van de retailers die al een mobiele website hebben, zullen maatregelen nemen om de gebruikservaringen van de bezoekers en de verkoop te verbeteren door de zoekfunctionaliteit te verbeteren.  Ten Slotte, hebben de retailers ondervonden dat producten alleen niet genoeg zijn om te verkopen:  66% vullen hun websites aan met tweets, anderen (62%) hebben blogs, 59% schrijven artikelen en nog eens 59% voegen video’s toe.

Om de studie te downloaden: www.sli-systems.co.uk.

Show More
Back to top button
Close
Close