Aspex verbetert beheer, service en autonomie in cloud-aanbod

Dankzij Microsoft System Center 2012 bespaart Aspex op operationele kost en investeert het in een meer persoonlijke aanpak

post-image-3

Aspex, specialist in software als een service, optimaliseert de eigen infrastructuur en kiest voor de recent aangekondigde System Center 2012 van Microsoft. Deze oplossing zorgt voor een eenvoudiger en geïntegreerd beheer van Aspex’ datacenter, met inbegrip van alle (virtuele) machines en applicaties. Hierdoor weet het bedrijf de operationele kost te drukken en tijd vrij te maken om klanten meer advies en service te bieden.

Klanten die bij Aspex infrastructuur en ondersteuning afnemen om hun software via de cloud aan te bieden, doen dat volledig in hun eigen look en feel. Sinds de start van Aspex tien jaar geleden, is de cloud-markt echter volwassener geworden, zijn projecten geavanceerder en is de reactie-snelheid enorm toegenomen.

Om op deze evolutie in te spelen, maakt Aspex vandaag gebruik van drie componenten van de nieuwe Microsoft System Center 2012:
    •    de System Center Operations Manager (SCOM) voor het monitoren van de volledige omgeving - met inbegrip van applicaties - en het detecteren van mogelijke issues of problemen nog voor ze zich zouden voordoen;
    •    de System Center Configurations Manager (SCCM) voor het inventariseren van de omgeving en het centraal uitrollen van software-updates en
    •    de System Center Orchestrator voor het automatiseren van repetitieve taken en processen.
Deze tools passen volledig in Aspex’ aandacht om de continue beschikbaarheid, veiligheid en hoge prestaties van applicaties aan klanten én eindgebruikers te garanderen.

Tenslotte moet een web interface van de Orchestrator klanten meer autonomie geven zodat ze zelf eenvoudige, repetitieve taken - zoals het aanmaken van nieuwe gebruikers of het opnieuw instellen van paswoorden - kunnen afhandelen. In het kader van deze filosofie, bekijkt Aspex vandaag ook nog de mogelijkheid om de helpdesk en selfservice tool System Center Service Manager te installeren zodat ook eindgebruikers in een later stadium meer autonomie kunnen krijgen.

Petro Aerts, business unit manager bij Aspex: “Het is omwille van de toenemende vraag naar complexiteit en snelheid in service, dat we heel hard werken om klanten meer autonomie te bieden in het beheer van hun eigen omgeving. Dit verkort niet alleen onze wachttijden. Belangrijker nog, het verbetert onze persoonlijke service en adviesverlening. En dat is net wat bedrijven vandaag verlangen: een partner die met hun meedenkt in hun cloud-avontuur.”

Kris Vandermeulen, product marketing manager datacenter bij Microsoft: “System Center 2012 is de management oplossing bij uitstek voor het opbouwen van een cloud. Naast de volledige controle over een bestaande infrastructuur stelt deze oplossing bedrijven in staat vele taken te automatiseren waardoor diensten veel sneller aangeleverd kunnen worden. We zijn blij te zien dat service providers zoals Aspex kiezen voor de geïntegreerde oplossing van Microsoft en het voortouw nemen om bedrijven meer en meer de voordelen van cloud te doen ontdekken.”

Show More
Back to top button
Close
Close