Destiny rekruteert 3 nieuwe partners, en breidt internationaal uit

De jonge Belgische telecomoperator zet zijn groei met rasse schreden verder, met als ultieme ambitie 10 tot 15% te veroveren van de markt die hij bedienen wil. CEO Marc Destrée is altijd op zoek naar nieuwe partners, in Vlaanderen, en meer nog in Wallonië.

post-image-3

Destiniy heeft zijn specialisatie, de kopertechnologie, tot zijn speerpunt gemaakt, met een debiet van 300 Mbps in download en 100 Mbps in synchroon. Maar het feit dat het zijn eigen Next Generation Network netwerk heeft in België, weerhoudt Destiny er niet van om gemengde koper en glasvezel oplossingen aan te bieden waarbij het fiber van andere providers verkoopt. "Wij zijn agnostisch", voert de CEO van het bedrijf aan, "maar voor simpele oplossingen die slechts één soort toegang behoeven, is koper het best geschikt. Vooral voor de KMO. Voor meervoudige sites echter bieden wij packages aan waarbij de twee technologieën gecombineerd worden".

Voor Destiny heeft het technologisch verschil strategische gevolgen: "De bedrijven die glasvezeldiensten aanbieden, zijn over het algemeen leveranciers van infrastructuur, terwijl wij leverancier zijn van oplossingen. Wij bouwen netwerken op de infrastructuur".

De doelgroep van Destiny bestaat uit bedrijven van 5 tot 500 mensen. Daarboven fungeert de operator niet langer als enige leverancier, maar speelt hij een rol bij elementen van de oplossing. En er is geen sprake van om in retail te verkopen: "Geen commodity producten verkopen aan de eindgebruiker, zelfs niet aan het SOHO, is een van onze grondbeginselen. Wij zijn specialisten".

Doel: 15%

Het in 2010 opgerichte Destiny wil een marktaandeel van 10 tot 15% bereiken. "Dat is een natuurlijk aandeel, zo bepaald in functie van de ervaring die andere, gelijksoortige operatoren opgedaan hebben in andere landen. Wij zijn er nog niet, maar ons omzetcijfer is elk jaar verdubbeld, en dat zal ook zo zijn in 2012".
Destiny, dat voor 100% uit Belgisch kapitaal bestaat, heeft ook een internationale ambitie, en wil naar andere landen uitbreiden: de buurlanden, maar ook Spanje, Groot-Brittannië, de landen in het oosten, Scandinavië en Turkije.

Rechtstreeks, maar ook met partners

Marc Destrée wil de term indirect kanaal niet in de mond nemen. "Ik verkies de term partners, want in de meeste gevallen factureren wij rechtstreeks aan de klant, maar helpen wij de partners op alle niveaus, vanaf de voorstelling van het aanbod tot aan het afsluiten van de deal. De verhouding van 40% rechtstreekse verkopen is vooral afkomstig uit 2010 en begin 2011, maar sindsdien groeit het partner channel voortdurend".
Destiny is in het bijzonder op zoek naar systeemintegratoren als VA, die hun eigen diensten aan het netwerk kunnen toevoegen.
De operator is altijd op zoek naar integratoren. "In Vlaanderen, waar wij 60% penetratie hebben bij de grote integratoren, maar ook in Wallonië waar wij nog een weg af te leggen hebben".
Bij zijn keuze zegt Destiny de voorkeur te geven aan integratoren die een breed assortiment oplossingen hebben, en de hele ICT problematiek behandelen, niet enkel de telecom. Destiny heeft EuroSys, Telelinq en Van Roey als partners mogen verwelkomen.
 
Het nu ingevoerde partner Program draait rond het leveren van ondersteuning bij de verkoop, verzekerd door de account managers die de verkoopsteams van de partners moeten aanvullen. "Die bijstand geschiedt geval per geval, wanneer specialistische vaardigheden vereist zijn". Naargelang het nodig is levert Destiny steun bij de verkoop of Application Engineering. Er zijn ook opleidingen voorzien over de producten, de architectuur, het Integra aanbod en de Cloud diensten.

De voordelen die Destiny zegt te hebben in vergelijking met grotere spelers zijn de soepelheid van werking en "het feit dat men de partner meer macht geeft tegenover de klant. Want de partner heeft zijn eigen contracten met zijn klanten voor zijn Cloud of beveiligingsdiensten. Soms hebben wij parallelle contracten".

Destiny wil een "enabler" zijn

Volgens Marc Destrée is het gedeelte telecom dat Destiny aan de partner biedt, een "enabler", om bijvoorbeeld over te stappen naar de Cloud. "De partner wil graag een goede controle hebben over dat luik, door zich te baseren op een bedrijf dat het onder de knie heeft. En het is daar dat wij ideaal geplaatst zijn als een specialist die zich niet bezighoudt met de markt van de gewone gebruikers".

Eind 2012 zal Destiny voor het eerst in België een partnerevenement organiseren. Meer details ontbreken nog.

Show More
Back to top button
Close
Close