87seconds gaat voor "concept first" en versterkt content team

Met het aandeel video dat steeds groter wordt in het online verkeer, groeit ook 87seconds vlot mee. In 2018 gaan ze volop voor het concept voorop, en versterken ze hun content-team in alle Europese vestigingen met nieuwe aanwinsten.

post-image-3

Dat het Brusselse video content bureau meer is dan enkel een animatiestudio, was al even duidelijk. Dat werd onlangs nog maar eens bevestigd door Deloitte, die hen tot snelst groeiende Belgisch mediabedrijf kroonde.

Managing Director Thibaut Dehem koos heel bewust voor de concept first-approach. “De voorbije maanden merkten we dat we in die massa van video productie écht het verschil konden maken door kwalitatieve en creatieve inhoud aan te bieden, samen met een persoonlijk advies en begeleiding bij verspreiding. Zo zijn we op organische wijze geëvolueerd van een productiehuis naar een video content bureau, wat een gloednieuwe manier van werken inhoudt.”

Ook partner Philip Swinnen benadrukt dat “als je digital content zoals social media editorials wilt aanleveren, moet je voldoende creatievelingen in huis hebben om concepten in grote volumes te kunnen creëren. Vooral merken en FMCG-klanten hebben regelmatig nood aan sexy visuele formaten zoals ‘snackable content.’”

Op een overtuigende koerswijziging was het wachten tot begin dit jaar met de aanwerving van twee superstar content strategists Sarah Sonigo en Bart Dhooge. Bovendien staan ook de nieuwe in-house film directors sinds kort het team bij in de ambitieuzere film-concepten.

Aangezien ook de buitenlandse vestigingen Amsterdam, Parijs, Lyon, Genève en Madrid volop timmeren aan het ‘concept first’ principe blijven ook daar de nodige aanwervingen van creatieve talenten niet uit.

Back to top button
Close
Close