De Lions Creators, een nieuwe pagina voor het Cannes Lions Festival

Het Cannes Lions Festival, wereldwijd gekend als het niet te missen evenement voor creativiteit op het gebied van reclame en marketing, gaat een nieuw tijdperk in met de lancering van "Lions Creators" dat de bloeiende economie van creators in de schijnwerpers zet.

post-image-3

Elk jaar trekt het festival een hele resem merken aan, die verzameling blazen voor een week vol netwerken, het voorstellen van innovatieve campagnes, en het vieren van de opmerkelijkste creatieve werken van het jaar. Dit jaar vernieuwt Cannes Lions met de lancering van "Lions Creators", een segment speciaal bedacht om de plek die creators in het publicitaire ecosysteem innemen te vieren en te versterken.

In een recent interview voor de podcast "Business of Creators" beklemtoonde Simon Cook, CEO van Cannes Lions, dat het festival de ideale gelegenheid is om een optimale samenwerking tussen merken en crators te faciliteren. De snelle opkomst van influencers, YouTuberes, TikTokers en andere makers van digitale content heeft de grenzen van marketing en reclame opnieuw gedefinieerd, door van een niche-sector een economie van 250 miljard dollar te maken, met de prognose dat die 480 miljard dollar zal bereiken tegen 2027.

Om zich aan deze dynamiek aan te passen hebben de Cannes Lions nu de "Lions Creators" bedacht, die merken, agentschappen en platformen moet samenbrengen rond verschillende belangrijke initiatieven:

  • Besloten rondetafelgesprekken: diepgaande discussies over trends, uitdagingen en kansen voor de economie van creators.
  • Een programma voor specifieke content: sessies rond het creëren van partnerschappen die elkaar ten goede komen, over de toekomst van entertainment en de invloed van creators op die domeinen.


Door verschillende profielen bijeen te brengen wil het festival een constructieve en vernieuwende dialoog losmaken. Zoals Simon Cook het zegt: "Wij willen een feedbackhub te creëren en een platform voor thought-leadership dat wij jaar na jaar verder zullen ontwikkelen in functie van de meest urgente behoeften en trends".

De lancering van de "Lions Creators" is niet alleen een gedurfde gok, maar ook een cruciale stap voor het festival. Het bevestigt de centrale rol die creators spelen in de toekomst van reclame, marketing, entertainment en cultuur.

De Cannes Lions bevestigt met dit initiatief zijn streven om koploper te blijven in creatieve innovatie en de ontwikkeling van de creator-economie te ondersteunen.

Back to top button
Close
Close