Home/Market news/Werving als onderdeel van de groeistrategie van Econocom Werving als onderdeel van de groeistrategie van Econocom Econocom kondigt vandaag de start aan van een ambitieuze campagne als onderdeel van de uitrol van zijn strategisch plan One Econocom. De specialist in digitale transformatie en pionier van de circulaire economie in Europa zal de komende drie jaar 100 verkoopagenten aantrekken. 2024-04-17Comment Econocom heeft de lancering aangekondigd van een grote wervingscampagne als onderdeel van de uitrol van het strategische plan One Econocom, waarvan het bedrijfsmodel is gebaseerd op een uitgebreid netwerk van verkoopagenten. "Deze onafhankelijke ondernemers vertegenwoordigen het bedrijf en werken dagelijks met de klanten van de Groep", legt het bedrijf uit. Met de uitrol van het strategisch plan "One Econocom 2024-2028" wil de Groep haar omzet de komende vijf jaar verhogen van €2,8 miljard naar €4 miljard. Om deze groei te ondersteunen, wil Econocom zijn verkoopteam versterken en dichter bij zijn klanten in heel Europa komen. "Econocom heeft 40 jaar ervaring met dit onafhankelijke verkoopteam, dat onze klanten langdurige ondersteuning biedt," legt Jean-Louis Bouchard, voorzitter en oprichter van Econocom, uit. Dit model van verkoopagenten als zelfstandige ondernemers geeft Econocom een unieke positie in de digitale dienstensector. Het is een belangrijke troef die kandidaten de kans biedt om als zelfstandig ondernemer aan de slag te gaan bij een toonaangevend bedrijf in deze sector. Het doel is om verkopers aan te trekken met ervaring in de activiteiten van Econocom (distributie van apparatuur, IT-diensten, leaseoplossingen en recycling) en gevoel voor ondernemerschap. Het programma is bedoeld om langetermijnrelaties op basis van vertrouwen en klantnabijheid te bevorderen. "Dankzij zijn business lines en ecosysteem biedt Econocom een zeer gediversifieerd en uniek speelveld voor zijn werknemers. Een getalenteerde sales agent kan zich bij ons ontplooien en zijn of haar creativiteit de vrije loop laten om onze klanten oplossingen op maat aan te bieden", vat Chantal de Vrieze, Managing Director van Econocom Belux, samen. "Vorig jaar werkten al 80 verkoopagenten samen met enkele grote klanten van de Groep. We willen dit beproefde systeem nog verder ontwikkelen en onze verkoopkracht verdubbelen tegen eind 2026." Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address