Naboo haalt 7,5 miljoen euro op voor zijn seminaries op maat

Naboo, een Frans platform dat enkele jaren geleden opgericht werd om een moderne online ervaring te creëren voor het plannen van zakelijke bijeenkomsten, haalde onlangs 7,5 miljoen euro op. De start-up heeft ook een maandelijks transactievolume bereikt van 1,5 miljoen dollar.

post-image-3

Naboo ziet er op papier simpel uit. Vergelijkbaar met Airbnb is dit een platform dat huizen oplijst die ideaal zijn voor retraites van bedrijven samen met hun teams. Maar het aanbod gaat verder. Het biedt ook een alles-in-een oplossing aan, in samenwerking met cateraars uit het hele land, organiseert activiteiten en vervoer voor grote groepen.

Alhoewel Naboo niet de enige is die zich in bedrijfsseminaries specialiseert, onderscheidt het zich toch door de klant de bestemming te laten kiezen. Daardoor kan het zich tot meer specifieke segmenten richten en wordt het organiseren van kleinere seminaries gemakkelijker. In tegenstelling tot traditionele agentschappen is bij deze start-up transparantie koning, met prijzen en beschikbaarheid duidelijk vermeld op de website.

Maxime Eduardo, medeoprichter en CEO van Naboo, beklemtoont: “Het echte probleem vandaag is dat de bedrijven seminaries willen organiseren die vooral rond het team draaien en niet rond hun bedrijf. Zij willen de cohesie bij de teams versterken, een aspect dat essentieel geworden is sinds de opkomst van hybride teams”.

Met 2.500 locaties en 500 partners rekent Naboo tussen 10 en 12% aan op de boekingen bij de eigenaars en een commissie van 6% bij de klant. Het bedrijf kent bij dit nieuwe jaar een veelbelovende groei.

Tot haar klanten behoren prestigieuze namen zoals Carrefour, Orange, Renault naast vele andere beursgenoteerde bedrijven. Sommigen hebben zelfs voor hun seminaries een exclusiviteitscontract afgesloten met het platform wat de opvolging van de budgetten bij de verschillende evenementen vergemakkelijkt.

De volgende stap
In zijn actieplan is de volgende stap voor Naboo de integratie van een AI-navigatiefunctie. Deze interface, vergelijkbaar met een chatbot, maakt gebruik van de database van het bedrijf om ook de meest complexe vragen te beantwoorden.

Een dergelijke toepassing van AI zou ook handig zijn voor andere reisgiganten. Daarom is het interessant om deze evolutie van nabij op te volgen op het gebied van evenementen en reizen.
 

Back to top button
Close
Close