Home/Market news/3 nieuwe Expert Hubs binnen BAM-community 3 nieuwe Expert Hubs binnen BAM-community Van 12 naar 15. Het aantal Expert Hubs – discussieplatformen rond een topic – binnen de BAM-community nam de afgelopen maanden sterk toe. Nieuwkomers zijn Marketing & Society, Marketing & Technology en Start & Scale-up. De leden ervan willen op deze domeinen kennis verhogen, netwerken én het debat aangaan. 2018-04-18Comment Marketing & Society, Marketing & Technology en Start & Scale-up. Dat zijn de 3 nieuwe Expert Hubs die binnen de BAM-community de afgelopen maanden het licht zagen. “Net als de andere 12 Experts Hubs brengen we ook hier onze leden samen rond een topic”, zegt Patrick Steinfort, Directeur van BAM. “We willen expertise delen om het kennisniveau op te krikken, maar tegelijk ook het debat openen, waarbij BAM als centrale draaischijf dienst doet.” De Expert Hub Marketing & Society wordt voorgezeten door Astrid Leyssens, founder van Marketing For Do Good Companies, en Olivier van Cauwelaert, mede-oprichter van Shared Values, en wil Belgische marketeers inspireren om met Purpose Marketing te starten om business én een positieve impact op de samenleving te creëren. Deze Expert Hub wordt begeleid door coach Nicolas Lambert, Director Fairtrade Belgium, uit de Raad van Bestuur van BAM. Bij de Expert Hub Start & Scale-up is het voorzitterschap in handen van ervaren rotten in startup-land: Bert Van Wassenhove, Uitgever van ondernemingen bij Venturepublisher, en Jean-Pol Boone, CEO bij Inoopa. Anton Mussche, Co-founder van Stampix, is ondervoorzitter. Samen met de andere leden van de Expert Hub willen ze de brug slaan tussen de twee verschillende werelden van ervaren marketeers en startups DIY marketeers. De Expert Hub is ervan overtuigd dat ervaring marketeers binnen grote bedrijven de startups en scale-ups kunnen helpen in het beter begrijpen van het klassieke ecosysteem, en tegelijk kunnen ze veel leren van de nieuwe, creatieve, maar ook meer wetenschappelijke aanpak van marketing die we in de startup-wereld zien. Het is Bart Swimberghe, Head of Smart Advertising Solutions bij Proximus, die hen als coach uit de Raad van Bestuur mee opvolgt. De Expert Hub Marketing & Technology tot slot staat onder voorzitterschap van Inge Vandervelpen, COO bij &KOO. Deze Expert Hub wil marketeers helpen om technologie te omarmen en op een zinvolle manier in te zetten. Daarom wil de Expert Hub het overzicht behouden van welke technieken mainstream worden (zoals VR, blockchain…) en van welke spelers er op de Belgische markt zijn. Deze Expert Hub valt onder de vleugels van coach Ivan Vandermeersch, Secretary General bij BAM. Elk van de drie nieuwe Expert Hubs is ondertussen met zijn werking gestart. Nieuwe leden kunnen echter nog steeds aansluiten. Ze kunnen daarvoor contact opnemen met de respectievelijke voorzitter(s) of iemand van het BAM-team. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address