650% groei wereldwijd voor Deliveroo in 2016

Deliveroo, het bedrijf voor het aan huis leveren van maaltijden,  viert vandaag zijn vierde verjaardag. Voor deze gelegenheid maakt het zijn laatste resultaten bekend, die aantonen hoe het platform de Belgische restaurants helpt om nieuwe klanten te winnen en meer inkomsten te genereren.

post-image-3

De nieuwe interne cijfers van Deliveroo, die betrekking hebben op alle in België in 2016 doorgegeven bestellingen, brengen een van de belangrijkste trends aan het licht die de oorzaak zijn van deze groei bij de restaurants: de klanten zijn gewend geraakt aan het idee dat afhaalmaaltijden niet langer enkel voor vrijdagavond voorbehouden zijn. In 2016 was 10% van de maandelijkse bestellingen gegroepeerd van maandag tot donderdag, in tegenstelling tot het jaar tevoren, wat een "herverdeling" van de bestellingen weerspiegelt over de hele week. Deze consumptietrend ging van start door de opening van Deliveroo for Business in september verleden jaar, dat in het leven geroepen werd om het voor bedrijven eenvoudiger te maken om voor hun werknemers te bestellen.

Deliveroo werkt nu samen met meer dan 750 restaurants in België, van bekende nationale merken zoals Umamido tot zelfstandige etablissementen zoals Takumi in Brussel en Bavet in Gent. In 2016 stegen de bestellingen wereldwijd met 650%, en Deliveroo blijft elke week nieuwe restaurants toevoegen. Het platform levert vandaag maaltijden in vier Belgische steden.

Mathieu de Lophe, General Manager Deliveroo België legt ons uit: "Restaurants die met Deliveroo werken kunnen de capaciteit van hun keuken benutten om een stijging te genereren die tot 30% van het omzetcijfer kan gaan, zonder eigen chauffeurs of technologische infrastructuur te moeten hebben. Onze unieke dienst als online bestelplatform wordt beschouwd als een win-win. Wij zijn er trots op dat wij honderden chef-koks kunnen helpen om hun bedrijf te ontwikkelen en nieuwe tewerkstellingsmogelijkheden te creëren op plaatselijk niveau. Wij ontvangen erg positieve feedback van restauranthouders en chef-koks, en wij zijn enthousiast over het idee dat wij een belangrijke rol spelen bij de innovatie op vlak van het leveren van voedsel".

Deliveroo heeft verleden maand ook aangekondigd dat er in Londen 300 nieuwe jobs voor hooggekwalificeerde tech experts werden gecreëerd. Cijfers tonen aan dat het bedrijf in 2016 met 650% gestegen is. In het Verenigd Koninkrijk is het wereldwijde HQ van Deliveroo gevestigd alsook de tech hub.

Back to top button
Close
Close