Home/Market news/Proximus Skynet Advertising schaft de agentschapscommissie af Proximus Skynet Advertising schaft de agentschapscommissie af Vanaf 1 januari 2017 zal Proximus Skynet Advertising de agentschapscommissie van 15% afschaffen. De reclameregie gaat daarmee in op de wens van de markt voor een transparante tariefpolitiek. Is dit de eerste van een lange reeks? 2016-11-28Comment De afschaffing van de agentschapscommissie zal weerspiegeld worden in de algemene verkoopsvoorwaarden, van toepassing op de bruto prijzen van de regie. Dit heeft dus geen invloed op het netto gefactureerd bedrag. Deze stap zou de adverteerders moeten toelaten om een duidelijker zicht te krijgen op de return on investment ten opzichte van de netto gefactureerde bedragen. Iets wat zij al lang vroegen. De andere regieën zouden deze beweging een voor een moeten volgen, dit onderwerp staat immers al een hele tijd ter discussie. Skynet is de eerste om deze stap publiek te zetten. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address