Online shoppen blijft groeien in België

Volgens de BeCommerce Market Monitor, een onderzoek naar de online uitgaven van de gebruikers in België dat om de drie maanden uitgevoerd wordt, blijft het online shoppen verder groeien en is webwinkelen nu goed voor 16% van de totale uitgaven.

post-image-3

In de loop van de periode april-juni 2016 hebben de Belgen een 2,2 miljard euro op het internet uitgegeven, een groei met 10% tegenover dezelfde periode verleden jaar.

Volgens het onderzoek doet 73% van de volwassen bevolking, dus 6,7 miljoen Belgen, zijn aankopen online (een stijging met 0,5%). Gemiddeld verricht de Belgische e-shopper 2,9 aankopen voor een totaalbedrag van €322, tegenover €294 in 2015. Dat komt neer op €109 per aankoop, tegenover €103 verleden jaar.

Van de 19,9 miljoen uitgevoerde aankopen zet de voedingssector de grootste groei neer (65 miljoen euro oftewel een stijging met 175%); de aankoop van vliegtuigtickets en logies blijft koploper met 484 miljoen euro besteed in de bestudeerde periode.

Wat het aantal aankopen tot slot betreft staat de categorie van media/entertainment op de eerste plaats met 3,5 miljoen aankopen, gevolgd door tickets voor attracties en evenementen (3,3 miljoen online aankopen) en de telecom met 2,8 miljoen aankopen.

Back to top button
Close
Close