De online "last minute" kent een explosieve groei in België

Het kwakkelweer van de laatste weken zorgt ervoor dat het bezoek van de Belgen aan sites met "last minute" reizen verdubbeld is.

post-image-3

De "Insights For Search" tool van Google, die surftrends wil opsporen tijdens het jaar, brengt een explosieve groei aan het licht van zoekopdrachten voor last minute reizen naar de zon. Dergelijke zoekopdrachten kenden voor het laatst een piek in 2005, een jaar waarin de zon het ook liet afweten.

Jurgen De Vos van Vakantiedeals.be zegt dat hij een explosie vastgesteld heeft van het aantal "last minute" zoekopdrachten in juli. "Onze Adwords campagnes hebben heel wat verkeer naar onze website gelokt, en tijdens sommige piekmomenten in juli was het aantal clicks op onze trefwoorden verdubbeld. Onze campagne heeft dus meer internauten gelokt dan wij verwacht hadden!"

Julien Blanchez, Country Marketing Manager van Google Belgium, voegt hieraan toe dat "de ondernemers bijvoorbeeld het zoekgedrag van hun potentiële klanten kunnen analyseren via Insights for Search, en gratis kunnen zien wat de meest opgezochte trefwoorden in hun sector zijn". Voor Google is dit natuurlijk ook een manier om aan te tonen hoe efficiënt haar Adwords zijn...

Back to top button
Close
Close