Home/Mobile marketing/Wat koopintenties betreft ligt de iPhone nog altijd op kop Wat koopintenties betreft ligt de iPhone nog altijd op kop Volgens een onderzoek van het instituut ChangeWave blijft de iPhone in de drie volgende maanden koploper bij de koopintenties (46% van de ondervraagden), ver voor de telefoons die op Android draaien (32%). 2011-07-20Comment RIM en haar Blackberry kunnen nog maar 4% van de ondervraagden verleiden.In dit trimestrieel onderzoek van ChangeWave heeft 46% van de ondervraagden gezegd van plan te zijn om binnenkort een iPhone aan te schaffen (tegenover 44% drie maand geleden), ongeacht het model. De smartphones die onder Android draaien blijven gestaag groeien en bereiken nu 32% aankoopintentie (1 punt hoger). De telefoons van RIM van hun kant zijn niet meer in trek, met slechts 4% koopintentie.Wat tevredenheid betreft valt exact dezelfde trend waar te nemen, met een percentage van 70% "zeer tevreden" mensen voor het bedrijf uit Cupertino, tegenover 50% voor de Android telefoons, en slechts 26% voor RIM.Het gaat hier om een internationale peiling naar de aankoopintentie op vlak van smartphones in de volgende drie maanden, uitgevoerd tussen 6 en 15 juni bij 4.163 gebruikers, waarvan 89% Amerikanen.RelaxnewsMeer info op http://www.lemondeinformatique.fr/ Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address