TagTagCity haalt 1,5 miljoen euro op - "local" heeft toekomst!

De start-up uit Brussel die gespecialiseerd is in  SoLoMo heeft zopas bevestigd een fundraising uitgevoerd te hebben bij Nederlandse en Franse beleggers. En dat voor een bedrag van 1,5 miljoen euro, wat meteen een van de belangrijkste fondsenwervingen is voor een Belgische start-up. De toekomst is absoluut aan het mobile & local model!

Het principe van TagTagCity is simpel: voor 60€ kunnen Belgische handelaars een webpagina, een QR code en een NFC tag krijgen waarmee zij op het web bestaan. Belangrijker nog is dat zij dan ook vermeld worden op dit platform, dat aan het uitgroeien is tot een van de nieuwe standaards voor geotagging en mobiele plaatselijke promotie in België.

Om het ontstaan van deze fundraising te begrijpen moet men teruggaan tot november 2013. TagTagCity neemt dan deel aan de NFC StartupBootcamp  Amsterdam.  Dankzij dit drie maanden durende avontuur kunnen zij werken aan hun zichtbaarheid, hun strategie herbekijken en potentiële investeerders ontmoeten.

Deze fondsenwerving, waaraan Nederlandse (Javest) en Franse beleggers deelnemen, kadert vooral in de groeidynamiek van de start-up uit Brussel. Van de 1 miljoen points of interest 4 maanden geleden is TagTagCity nu aan 2,5 miljoen toe, en het aantal blijft voortdurend toenemen.

Buiten het puur financiële aspect is het vooral een uitstekende gelegenheid voor de kleine start-up om het initiële project verder te laten evolueren. Het zal een van zijn belangrijke doelstellingen blijven om de plaatselijke handelszaken en de winkelketens bewust te maken van het belang van het mobiele web. En er meteen op te wijzen dat er een snelle en gemakkelijke oplossing bestaat: TagTagCity. Het moet gezegd worden dat de start-up een mobiele website levert in 5 minuten tijd (content inbegrepen).

Wanneer men weet dat 76% van de gebruikers een website verlaat wanneer die niet geoptimaliseerd is voor het mobiele toestel, dan heeft het concept van TagTagCity nog mooie dagen voor zich…

Back to top button
Close
Close