Le Soir start met sociale klantenbinding via S2Media om zo zijn digitale abonnementen aan te zwengelen

Le Soir heeft beslist om verschillende soorten netwerken in te zetten als ondersteuning van zijn rekruteringscampagnes. Zo heeft het nu een promotieplatform uitgewerkt speciaal voor de Facebookgebruikers, dit alles met de technische hulp van S2Media.

post-image-3

Het principe is eenvoudig. Het merendeel van de Belgische internauten surft op Facebook. En daarom heeft Le Soir acties op maat uitgewerkt om dit soort surfers te bereiken. Het gaat echter niet om een simpele doelgerichte reclamecampagne waarbij voordelen aangeboden worden wanneer men zich aanmeldt voor een abonnement, maar ook om een strategie voor klantenbinding. Elke nieuwe digitale abonnee zal immers beloond worden wanneer hij virale acties onderneemt ter ondersteuning van de rekruteringscampagnes van Le Soir. Met andere woorden: hoe meer de nieuwe digitale abonnee doet om de promocampagnes van zijn favoriete nieuwsmerk te steunen, hoe meer punten hij verzamelt. Het maximum aantal punten kan men verzamelen door een van zijn contacten te laten abonneren. Het principe dus van "members get members".

Op het einde van elke actie zal de abonnee die het meest "viraal" actief is beloond worden met geschenken (hi-tech toestellen, smartphone, tablets, reizen, ...) die hij gratis krijgt om hem te bedanken voor zijn activiteit en steun.

Back to top button
Close
Close