Google lanceert  +Post ads, zijn nieuwe reclameformat

Het format neemt de vorm aan van een publicatie van Google+ die de adverteerder kan verspreiden op sites van partners. Het is het equivalent van de gesponsorde nieuwsberichten van Facebook, met enkele nuances…

post-image-3
Zoals voor Facebook zijn de nieuwe reclameformats het belangrijkste wapen in de strijd. 87% van de omzet van Google komt voortaan uit reclame, ze zit in het DNA van de reus en zet nu haar eerste passen op Google+. Het doel voor de adverteerders zal zijn om conversies te krijgen via content die ze hebben gecreëerd in Google+.
 
Dit soort van reclame is het equivalent van de gesponsorde nieuwsberichten van Facebook. Het enige verschil is dat de nieuwsjes op Facebook niet van het sociaal netwerk komen. Hier zouden de +Post ads moeten profiteren van een grotere zichtbaarheid met het displaynetwerk van Google (2 miljoen websites, toepassingen en video’s vertonen AdWords-reclame). Maar het zal altijd moeilijk zijn om te concurreren met een sociaal netwerk als Facebook waar mensen gemiddeld 25% van hun geconnecteerde tijd doorbrengen, op welk toestel ook.
 
Op dit moment zijn de +Post nog in testfase. Pagina’s van grote merken als Toyota USA, Ritz crackers en Cadbury UK zijn dit nieuwe reclameformat aan het uittesten.  
Back to top button
Close
Close