Home/Videos Interviews/Digitale media scoren steeds beter voor Direct Marketing Digitale media scoren steeds beter voor Direct Marketing Het rapport dateert al van eind april maar we zijn er nu pas op gestoten: volgens de DM-barometer van Nederlands permission marketing bureau Mailmedia (in samenwerking met een Nederlands vakblad)wordt het net voor het eerst het belangrijkste Direct Marketing instrument… 2006-05-11Comment Zo maakt de bedrijfswebsite 22 % uit van het totale DM-budget van de meer dan 560 bevraagde marketeers. Direct mail is daarmee niet langer het belangrijkste DM-instrument. Een belangrijk teken aan de wand. Sterker nog: in een aantal bedrijfstakken (waaronder FMCG, ICT en cosmetica) wordt ondertussen zelfs al meer DM-budget besteed aan e-mail dan aan Direct Mail per post bij onze noorderburen. En dat is eigenlijk niet meer dan logisch: dezelfde marketeers vinden immers dat e-mail het meest effectieve kanaal is om klanten te bereiken (voor prospectiedoeleinden doet Direct Mail per post het voorlopig nog beter). Mailmedia vond ook dat de DM-bestedingen in het algemeen in de lift zitten (om en bij + 8%) maar dat die groei vooral wordt gestuurd door “nieuwe” vormen van DM. De twee sterkste stijgers zijn bijvoorbeeld weblogs (+22 %) en virale marketing (+ 21%). Meer cijfers in de management summary op de webstek van Mail Media (PDF-formaat). LEES OOK: Joint venture voor gepersonaliseerde multi-channel communicatie24/03/2006CameleOne, dat is de naam van een joint venture tussen Fortis Venturing, Manufast-ABP en Xerox Global Services die zich gaat bezig houden met het uitstippelen en realiseren van gepersonaliseerde multikanaal direct marketing campagnes. >> Gros van de Belgische markeeters moet het branding-potentieel van internet nog ontdekken23/11/2005InSites Consulting heeft vorige maand, in samenwerking met Pub, een nieuwe bevraging verricht bij een 800-tal marketingverantwoordelijken rond hun online prioriteiten. >> Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address