Home/Mobile marketing/Een tool om de klassering van je apps op de App Store te verbeteren! Een tool om de klassering van je apps op de App Store te verbeteren! De Belgische start-up AppTweak heeft zonet een nieuwe tool gelanceerd voor ontwikkelaars die de zichtbaarheid van hun mobiele toepassingen op de App Store willen verbeteren. Een woordje uitleg… 2013-10-11Comment Er zijn tegenwoordig meer dan 900.000 apps beschikbaar op de App Store. Het hoeft dan ook geen betoog dat ontwikkelaars het erg moeilijk hebben om hun iPhone- of iPad-app in de kijker te plaatsen. Gebruikers vinden nieuwe apps het vaakst via de opzoekingstool in de App Store. Zo kwam de Belgische start-up AppTweak op het idee om een nieuwe tool aan te bieden, bestemd om het klassement van de mobiele projecten op de App Store te verbeteren. Deze tool wordt aangeboden in de vorm van een rapport dat wordt opgesteld met een gedetailleerde audit van iedere app op basis van een veertigtal ASO-criteria (App Store Optimization). Sébastien Dellis, CEO en medeoprichter van AppTweak, legt ons uit hoe de tool werkt: "Een specifiek rapport voor iedere app wordt gegenereerd op basis van een veertigtal criteria. De opvolging van de aanbevelingen geeft ontwikkelaars de mogelijkheid om hun zichtbaarheid in de App Store aanzienlijk te verbeteren, en zo het aantal downloads te verhogen. Ons objectief is om alle aanbevelingen op basis van de ASO te leveren in één enkel rapport.” Want de ontwikkelaars weten het maar al te goed: het is cruciaal om de juiste trefwoorden te kiezen om een app te beschrijven die op de App Store wordt gepubliceerd, zeker omdat Apple een maximum van 100 karakters heeft vastgelegd voor alle trefwoorden. De keuze van de juiste trefwoorden is trouwens maar één element tussen veel andere. Het is even belangrijk om een geschikte naam te vinden voor de app, een verzorgde omschrijving, zonder het aantal adviezen en de kwaliteit ervan op de App Store te verwaarlozen. Op dit moment is er een fondsenwerving aan de gang om AppTweak de mogelijkheid te geven de ontwikkeling en de marketing te versnellen van het platform dat wel eens snel onmisbaar zou kunnen worden voor ontwikkelaars, uitgevers en marketingbureaus die de lancering van de nieuwe apps op de AppStore beheren. AppTweak is gratis beschikbaar tijdens de volledige bètaperiode die loopt tot het eerste trimester van 2014. Daarna zal de start-up verschillende maandelijkse tariefplannen voorstellen. www.apptweak.com Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address