Veet gebruikt de kracht van de sociale media om verkopen te genereren

Het merk Veet is erin geslaagd om meer dan 5 miljoen contacten te genereren dankzij de sociale media, in het kader van de lancering van zijn nieuwe elektrische epileerapparaat op de Franse markt. Deze operatie werd in goede banen geleid door het Brussels bureau BeConnect met als doel het versterken van de tv-campagne en het van de verkoop in de winkels. Hier volgen de details…

post-image-3
De sociale media zijn er niet alleen om alsmaar meer min of meer geëngageerde fans op te trommelen. Ze kunnen ook erg efficiënt zijn om de verkoop van de producten van een merk te verhogen. Een woordje uitleg.
Het merk Veet wilde de lancering van zijn nieuwe elektrische epileerapparaat veilig stellen. Het Brussels bureau Be Connect besloot om, nog voor het product in de winkels terechtkwam, een gratis kit op te sturen naar een aantal invloedrijke bloggers in Frankrijk, en ook naar een selectie van fans van Veet die willekeurig werden gekozen. "We hebben deze laatsten gevraagd om hun mening en hun ervaringen met het toestel te delen op de Facebook-pagina,” vertelt Sabrina Bulteau, CEO van Be Connect. Vervolgens werden er 15 testpersonen gekozen (één per dag, een maand lang) die telkens in avant-première een kit kregen. De formule sloeg snel aan dankzij het Community Management, bestemd om de testpersonen aan te moedigen hun mening te delen op Facebook. Het merk is er zo in geslaagd om het gevoel te creëren dat men bij een bevoorrechte community hoort.  
Indrukwekkende resultaten
In totaal hebben meer dan 600 VIP-testers over het product gesproken op Facebook of op hun blog, wat meer dan 5 miljoen contacten opleverde tijdens de duur van de campagne! “De sociale netwerken hebben ook een positieve invloed gehad op de verkopen,” benadrukt Olivier de Decker, medeoprichter van Be Connect.
Concreet vroegen internetgebruikers die over het product hadden horen praten op het net het, er vervolgens naar in de winkel, zodat het ook in de rekken werd opgenomen.
Dankzij deze testbank heeft Veet ook feedback kunnen verzamelen voor de tv-campagne werd gelanceerd. Facebook is dus een uitstekend medium gebleken om het product te verbeteren dankzij de opmerkingen van de eerste consumenten.
Back to top button
Close
Close