Home/Webdesign/Facebook verandert het algoritme van zijn news feed Facebook verandert het algoritme van zijn news feed Facebook wil de internetgebruikers langer op zijn pagina’s houden en heeft om die reden het algoritme van de news feed veranderd. Voortaan zullen de meest pertinente en de meest becommentarieerde boodschappen bovenaan verschijnen. 2013-08-08Comment Een eerste grote verandering: een content die door een van uw vrienden is gepubliceerd en die veel “likes” heeft gekregen, of die veel commentaren genereert, zal automatisch bovenaan de news feed worden geplaatst, zelfs als u verschillende dagen na de publicatie ervan inlogt. Een tweede verandering, de gebruiker zal eerst de content zien van de personen met wie hij het vaakst communiceert (boodschappen, shares, of “likes”). Met dit nieuw algoritme hoopt Facebook dat het raadpleegpercentage van de gepubliceerde berichten op de news feed van de internetters zal stijgen van 57 % naar 70 % en dat het aantal interacties zal stijgen met 5 %. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address