Een Belg behaalt de prijs van het beste marketing boek 2012

De American Marketing Association Foundation (AMAF) heeft verleden week de "Berry-AMA Book Prize for the Best Book in Marketing 2012" toegekend aan "How Cool Brands Stay Hot: Branding to Generation Y". Deze prijs bekroont werken "waarvan de vernieuwende ideeën een belangrijke impact hebben op marketing en aanverwante domeinen, en nieuwe standaards van uitmuntendheid gezet hebben".

post-image-3

How Cool Brands Stay Hot werd geschreven door Joeri Van den Bergh (medeoprichter en expert Generation Y bij Insites Consulting) en Matthias Behrer (SVP, General Manager Youth & Music Northern Europe bij Viacom International Media Networks). Het boek toont aan dat Generation Y (13 tot 29 jaar) de meest kritische generatie is die ooit bestaan heeft, en dat zij perfect de marketing kneepjes doorziet.

"Wij zijn zeer verheugd over deze erkenning in de Verenigde Staten. Ik denk dat ons boek een antwoord biedt op de vraag om de nieuwe generatie gebruikers te begrijpen. Generation Y is een horde jongeren die vertrouwd zijn met het gebruik van de media, wat de marketeers ertoe verplicht om hun benadering van branding en communicatie te wijzigen", aldus Joeri Van den Bergh.

Back to top button
Close
Close