Pinterest meer invloed bij e-Shopping dan Facebook

De invloed van het sociale netwerk Pinterest wordt steeds sterker. Zozeer zelfs dat uit een onderzoek blijkt dat de nieuwkomer nu meer invloed zou hebben dan Facebook op vlak van e-Shopping. Een reden te meer om Pinterest in uw engagement strategie op te nemen...

post-image-3

Een onderzoek van BizReat Insights bevestigt overduidelijk wat iedereen al een tijd kon vaststellen: dat het sociale netwerk Pinterest meer invloed heeft op de online gebruikers dan Facebook. Pinterest wordt met andere woorden een dominante inspiratiebron in het social shopping landschap, en kan  de conversie (het aankopen) op de e-commerce sites in grotere mate aanzwengelen dan Facebook.

Volgens BizReat Insights wordt Pinterest vaker gebruikt (69%) als inspiratiebron voor een aankoop, een opzoeking of de ontdekking van een product dan Facebook (40%).

Stof tot nadenken voor marketeers die nog sceptisch zouden staan tegenover het nieuwe sociale netwerk dat rond afbeeldingen draait, en dus perfect geschikt is voor een e-commerce strategie.

Ter herinnering: Pinterest werd in maart 2010 gelanceerd, en is, met zijn virale potentieel, al snel uitgegroeid tot een ideale curation tool dankzij zijn tabellen met afbeeldingen rond een bepaald thema, waarmee de internaut visueel de objecten kan weergeven die hem inspireren of die hij wil bemachtigen.

Pinterest telt tussen de 3,4 en 15 miljoen actieve gebruikers (421 miljoen pageviews in oktober!), wat een stijging betekent van 2000% in 4 maanden tijd.

Back to top button
Close
Close