Home/Mobile marketing/iPad mini: Apple volgt de trend... iPad mini: Apple volgt de trend... Na de geruchten, nu de bevestiging: Apple zou op 23 oktober eerstkomend zijn iPad mini onthullen om het hoofd te bieden aan de steeds hardnekkiger wordende concurrentie. 2012-10-17Comment "We`ve got a little more to show you", staat er op de uitnodiging van Apple die dinsdag naar de pers gestuurd werd. Ondertussen blijkt uit lekken (afkomstig onder andere van de Duitse keten Media Markt) dat het bedrijf uit Cupertino zich wel degelijk zou opmaken om zijn iPad mini op de markt te brengen. De kleine tablet zou een scherm hebben van 7,85 inch (tegen 9,7 inch voor de iPad), en er zouden verschillende versies in de handel gebracht worden aan prijzen tussen 249 en 649 euro, dat laatste voor de full option versie met 64 GB. De lancering van de iPad mini zou een belangrijke koerswending betekenen voor de bouwer (Steve Jobs had nooit toestemming gegeven voor een tablet van dit formaat), die zo de snelle optocht wil afremmen van een steeds agressiever wordende concurrentie op het segment van de lichtere en goedkopere toestellen. Het is dus in het kielzog van de Kindle Fire van Amazon, de BlackBerry Playbook van RIM, de Galaxy Tab van Samsung, en de Nexus 7 van Google dat Apple zich stort op deze nieuwe markt die bijzonder in trek is bij de gebruikers. En dit op amper enkele dagen voor de lancering van de nieuwe touch tablet van Microsoft, de "Surface", met zijn afneembaar klavier en het nieuwe besturingssysteem Windows 8. Verre van een trendsetter te zijn, zou de komst van een iPad mini dan ook het gebrek aan "avant-garde visie" bevestigen van de nieuwe directie in Cupertino. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address