Home/Mobile marketing/De smartphone, motor van de social marketing De smartphone, motor van de social marketing 28% van de Belgische internauten beschikt over een smartphone (11% heeft een tablet), doch slechts de helft ervan heeft een internetabonnement op dat toestel. 2012-09-27Comment De smartphone is de nieuwe motor geworden voor de toename van het publiek op de sociale media: 62% van de mensen met mobiele internettoegang is elke dag aanwezig op de sociale netwerken, tegenover 58% die er geen heeft. Volgens InSites Consulting surfen de mobiele internauten intensiever op de sociale netwerken dan wie geen mobiele internettoegang heeft. Zij staan ook meer open voor een gesprek met de merken. De helft van de gebruikers volgt minstens één merk. Gemiddeld volgen wij 11 merken op passieve wijze, en 7 actief. Bovendien geven 8 gebruikers op 10 toe dat zij bereid zijn om de bedrijven te helpen hun bestaande producten te verbeteren, maar zij verwachten dat die in de eerste plaats informatie verschaffen over hun producten, interessante promo`s bieden, en de gebruiker betrekken bij de verbetering van hun producten. Het lijkt erop dat de merken nog onvoldoende het potentieel begrijpen dat de co-creatie biedt. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address