Home/Mobile marketing/Nintendo toont de weg naar 3D Nintendo toont de weg naar 3D De mobiele toestellen, smartphones en tablets, zullen binnenkort voorzien zijn van een 3D scherm. Nintendo ondertussen al het eerste schot gelost, met zijn draagbare 3D console die nu al enkele maanden in de handel ligt. Vandaag gaat de Japanse bouwer nog verder met de 3D technologie zonder speciale bril... Enkele trends. 2011-10-26Comment Wanneer we willen weten hoe de 3D schermen van onze toekomstige smartphones eruit zullen zien, dan moeten we gewoon in de richting van Nintendo kijken. De draagbare 3D gameconsole, sinds een jaar op de markt, is een van de meest overtuigende toestellen met een 3D effect op het scherm. Want men moet zelfs geen speciale bril gebruiken om het reliëf-effect te verkrijgen.Vandaag gaat Nintendo nog verder, en kondigt het een nieuwe manier aan om video in 3D op te nemen; deze tool zal beschikbaar gesteld worden via een simpele update van de console over the air (via Wi-Fi).Alhoewel de Nintendo 3Ds qua technologie niet vergeleken kan worden met een iPhone of een HTC Sensation XL (dat toestel met zijn gigantisch scherm, geoptimaliseerd voor muziek), heeft het een voorsprong op 3D domein, en is het dus een bron van inspiratie voor diversie smartphonebouwers.Om maar te zeggen dat u, wanneer u een (game) ontwikkelaar bent, designer of gewoon nieuwsgierig naar de technologie, absoluut een bezoekje moet brengen aan de 3DS, als u het al niet gedaan hebt. Want dit jaar zal het seizoen van de eindejaarsfeesten als nooit tevoren het moment zijn om spelletjes uit te brengen die gebruik maken van 3D. Als bewijs hiervan heeft de Japanse uitgever zijn vlaggenschip "The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D" uitgebracht, dat op briljante wijze aantoont dat de 3D effecten niet gewoon maar gadgets zijn, maar dat zij in tegendeel het werken met een mobiel toestel opnieuw kunnen uitvinden. Andere experimenten worden voorzien voor november en december, om te beginnen Super Mario 3D Land, Mario Kart 7, of nog 3D video`s van het merk Red Bull. Titels die allemaal een sterke demonstratie zijn van de het (verbluffende) potentieel van de 3D op het kleine scherm. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address